Certifierad Toppsäljare

Certifierad Toppsäljare


Ett perfekt kurspaket för dig som vill bli en mer effektiv och framgångsrik säljare med nöjda, och långvariga kunder. Kurspaketet består av följande tre kurser:

Försäljning handlar om relationer mellan människor
Under våra utbildningar lär vi dig de viktiga verktygen och teknikerna för att öka ditt företags försäljning – oavsett om du jobbar med aktiv försäljning eller på annat sätt har kundkontakt.

Kunder väljer ofta en leverantör lika mycket som en produkt. Framgång i försäljning bygger på att förstå och bygga relationer. För att lyckas måste du kunna lyssna, analysera och förstå kundens verkliga behov.

Förhandling och avslut på en ny nivå
Med kurspaketet Certifierad Toppsäljare tar du dina presentationer, förhandlingar och avslut till en helt ny nivå. Du lär dig hur du skapar och bibehåller lönsamma kundrelationer och bygger grunden för långsiktiga samarbeten.

Vi visar dig hur du optimerar dina säljprocesser och hanterar större affärer, samtidigt som vi ger dig verktygen för att utveckla kundrelationer och analysera kundens potential och nyckelpersoner.

Konsten att övertyga
Vi lär dig konsten att övertyga – att effektivt kommunicera ditt budskap och framföra övertygande argument som stärker din position. Det handlar om att bygga förtroende och trovärdighet, vilket är avgörande för att vinna kundens förtroende, eftersom människor tenderar att lita på dem de anser vara kompetenta och ärliga.

Målgrupp
Kurspaketet passar perfekt för dig som vill öka din försäljning, bli en mer effektiv och framgångsrik säljare, samt bygga långsiktiga och hållbara kundrelationer.

Maila till info@forsaljningskurs.se om du önskar att gå kurspaketet på distans via zoom.

Målgrupp
Diplomerad Projektledare riktar sig till dig som vill:

  • B2B-försäljning
  • Personliga egenskaper – utvecklas både som människa och säljare
  • Planering, prioritering och strukturering av säljarbetet
  • Förstå kundpsykologi
  • Genomföra en grundlig behovsanalys
  • Skapa och väcka köpbehov hos kunder
  • Säljprocessens olika steg
  • Kartläggning av kunden och affären
  • Avancerad förhandlingsteknik
  • Bygga, bibehålla och utveckla starka kundrelationer
  • Strategier för att utveckla ditt kundkonto
  • Framgångsrika affärsrelationer
  • Skapa mervärde för nyckelpersoner i affären
  • Presentationsteknik – fånga kundens uppmärksamhet
  • Praktiska metoder för att förbättra ditt framförande
  • Argumentationsanalys – stärka dina ståndpunkter
  • Icke-verbal kommunikation och dess påverkan
  • Rösthantering för bättre genomslagskraft
  • Konsten att övertyga och påverka kundens beslut

Utbildningarna varvas med teorier från världsledande forskning och många, givande och utvecklande, praktiska övningar.

Kursintyg 🏅
Efter genomförda utbildningar erhåller du ett certifikat.

Du sparar 11 586:-
Du får 3 kurser för endast 34 764:-
(ordinarie pris 46 350:-).

Kursbok och kurskompendium
Du får en kursbok och ett kurskompendium på respektive kurs som är ett perfekt hjälpmedel under och efter genomförd utbildning.